Η Shell είναι απαράδεκτη στην πολιτική με τις αποδείξεις στα πρατήριά της. Η λέξη που θέλω να χρησιμοποιήσω είναι ότι αυτό που κάνει η εταιρεία είναι σωστή "γυφτιά", αλλά δε θα το κάνω! Οπουδήποτε κανείς πληρώνει για κάποιο αγαθό ή κάποια υπηρεσία, αμέσως μετά, αν όχι ήδη πριν την πληρωμή (βλ. εστιατόρια), ο πάροχος του αγαθού ή της υπηρεσίας του δίνει τη σχετική απόδειξη. – "Πόσο έχει το μαχαίρι;" – "Μόνο φράγκα εφτά!" – "Αφού το θέλεις πάρ' το." Όχι όμως στα πρατήρια της Shell! Εκεί, ο πελάτης πρέπει πρώτα να πληρώσει το συνήθως "εμποδιζόμενο" στην ελληνική υπάλληλο που βρίσκεται στην αντλία, μετά να αφήσει το αυτοκίνητό του όπως-όπως, να πάει μέσα στο κατάστημα και να ζητήσει την απόδειξή του, ισχυριζόμενος το ποσό που κατέβαλε. Δεν του την αρνούνται, τελικά. Αλίμονο, αυτό τους έλειπε, μετά από τέτοια δοκιμασία, θα έπρεπε να τον κερνάνε και κατιτίς!
Τα πρατήρια της Shell είναι συνήθως μεγάλα, με πολλές αντλίες, άλλες σε σειρά κι άλλες εν παραλλήλω, και εξυπηρετούν πολλά αυτοκίνητα ταυτόχρονα. Για να αφήσει ένας οδηγός το αυτοκίνητό του και να πάει μέσα στο κατάστημα για να πάρει την απόδειξή του βλαστημάει. Πρέπει είτε να το παρατήσει μες στη μέση του πρατηρίου (κλειδωμένο και με συναγερμό;), δυσκολεύοντας τη ζωή των άλλων, ανυπόμονων οδηγών, τους οποίους καθυστερεί, είτε να κάνει τις απαραίτητες μανούβρες στον περιορισμένο ελεύθερο χώρο για να το παρκάρει πιο δίπλα (να το κλειδώσει, να του βάλει και συναγερμό;) ώστε να μην καταλαμβάνει ωφέλιμο χώρο. Σε αυτό συνυπολογίστε το ότι η ουρά στο ταμείο για αποδείξεις δεν είναι πάντα μικρή και έτσι όλη αυτή η ενόχληση πολλαπλασιάζεται χρονικά. Αυτό δε λέγεται "εξυπηρέτηση" και απλά οδηγεί τους περισσότερους οδηγούς στο να ακολουθούν το ένστικτό τους και την εντολή "ου μπλέξεις" και να φεύγουν χωρίς να παίρνουν αποδείξεις.
Ήταν αυτός, άραγε, ο σκοπός της εταιρείας για αυτή την τακτική, τη στιγμή που όλες οι άλλες εταιρείες έχουν βάλει ταμειακές μηχανές ακριβώς δίπλα στις αντλίες;
Επομένως, με την τακτική της αυτή η Shell:
- Δεν αποδίδει αποδείξεις στους πελάτες της τη στιγμή που γίνεται η συναλλαγή
- Τους εξαναγκάζει να ισχυρίζονται το ποσό που έχουν ήδη καταβάλλει
- Τους αποθαρρύνει από το να ζητούν καν αποδείξεις παρουσιάζοντας προσκόμματα
Αυτό είναι ενοχλητικό και απαράδεκτο!