Καμπάνες ΕΕΤ σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (σε κινητά τηλέφωνα)

14 Δεκέμβριος, 2010

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) συχνά πυκνά αποδεικνύει ότι είναι πράγματι για τις τηλεπικοινωνίες ό,τι είναι ο ρέφερι στο ποδόσφαιρο. Ο άρχοντας του παιχνιδιού, δηλαδή. Οι καμπάνες που ρίχνει είναι μεγάλες και ως προς το μέγεθός σε χρήματα τους αλλά και ως προς τη σημασία τους για την αγορά. Αναφέρομαι σε αυτές τακτικά (εδώ, εδώ, εδώ). Αλήθεια, τα ποσά είναι τεράστια. Τα πληρώνει, άραγε, κανείς, ή απλά τα πρόστιμα κάποτε "εκπνέουν", όπως αυτές τις μέρες τα περιβόητα 24 δις ή οι εταιρείες "κλείνουν" – ποιος ξέρει πώς. Ή, μήπως, πάλι, τα κέρδη είναι αρκετά για να τα καλύπτουν.

Η τελευταία καμπάνα ύψους 2 εκ. ευρώ, λοιπόν, αφορά τρεις εταιρείες παροχής υπηρεσιών πολυμεσικής "πληροφόρησης". Και το "πληροφόρηση" μέσα σε πολλά εισαγωγικά. Γιατί το εν λόγω πρόστιμο αφορά τις πολύ σε γνωστές σε όλους όσους κυκλοφορούν στο διαδίκτυο διαφημίσεις του στυλ "ποιος είναι ο δείκτης νοημοσύνης σου" ή "πόσο καλά βλέπεις" και "ποιο είναι το ιδανικό σου βάρος" κλπ. Όλες αυτές ζητούσαν από το χρήστη να βάλει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου για να "πληροφορηθεί" αυτό που τον προέτρεπαν. Στα κρυφά, όμως, τον έκαναν και συνδρομητή σε υπηρεσίες που κόστιζαν χρήματα. Και ιδού η καμπάνα:

H EETT επέβαλε στις εταιρείες WIN A.E., BUONGIORNO HELLAS MOBILE LTD και NETSMART CYPRUS LTD πρόστιμα συνολικού ύψους 2.044.783 Ευρώ, για παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΕΤΤ αναφορικά με την παροχή συνδρομητικών Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) μέσω SMS αυξημένης χρέωσης….

Συγκεκριμένα, οι εν λόγω εταιρείες αναρτούν συστηματικά προωθητικά banner σε ιστοσελίδες με υψηλή επισκεψιμότητα, προτρέποντας τους καταναλωτές να καταχωρήσουν τον αριθμό του κινητού τους, προκειμένου να μάθουν τα αποτελέσματα κάποιου τεστ/ κουίζ (π.χ. τεστ δείκτη νοημοσύνης, οράσεως, γυναικείου στυλ, ιδανικού βάρους, κλπ.) ή να λάβουν εφαρμογές ή να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς (για κινητό, αυτοκίνητο, τηλεόραση κλπ.). Με την καταχώρηση του κινητού τους εγγράφονται εν αγνοία τους σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλού κόστους.

Οι συγκεκριμένες πρακτικές των εταιρειών παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή ΥΠΠ, ο οποίος ορίζει ρητά ότι κάθε αίτημα του καταναλωτή για να εγγραφεί δεν πρέπει να συγχέεται με το αίτημά του για την απόκτηση περιεχομένου ή υπηρεσίας που δεν αποτελούν μέρος της ΥΠΠ με συνδρομή…

Well done, ΕΕΤ και το νου σας αδέρφια πού βάζετε… τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου, το email σας κοκ.

Προσθήκη 29/03/2011:
Κι άλλες καμπάνες.

εκτύπωση Κατηγορίες: απόψεις, διαδίκτυο | rss 2.0 | trackback

Καθόλου σχόλια μέχρι τώρα!

Ό,τι προαιρείσθε:

Επιτρεπτά (X)HTML tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> . Εάν προσθέσετε εξωτερικά links στο σχόλιό σας τότε αυτό δε θα εμφανιστεί στη λίστα με τα υπόλοιπα σχόλια έως ότου εγκριθεί από τον υποφαινόμενο, οπότε το νου σου!