Εταιρική υπευθυνότητα – reloaded!

5 Μαΐου, 2010

Ούτε που φανταζόμουν ότι τόσο σύντομα από την προηγούμενη φορά θα έγραφα ξανά για την εταιρική υπευθυνότητα του ΟΤΕ. Διάβασε εδώ για να μάθεις τι είναι εταιρική υπευθυνότητα (τυποποιημένα και καταγεγραμμένα όχι γενικά κι αόριστα) και για το γεγονός ότι ΟΤΕ βραβεύεται για το ότι την επιδεικνύει σε υψηλά επίπεδα. Μάλιστα! Σήμερα, 30 Απριλίου 2010, η ΕΕΤΤ επέβαλλε διοικητικό πρόστιμο στον ΟΤΕ σχετικά με τη μη εφαρμογή των μέτρων για τα άτομα με αναπηρίες. Το ποσό είναι ασήμαντο (105.000€ – τιμές προ πτώχευσης, βέβαια). Από την εν λόγω ανακοίνωση της ΕΕΤΤ διαβάζουμε:

Κατόπιν ακρόασης για τη διερεύνηση του θέματος και με στόχο τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρίες, η ΕΕΤΤ αποφάσισε την επιβολή στον ΟΤΕ διοικητικού προστίμου ύψους 105.000 ευρώ,  για παράβαση διατάξεων της προαναφερθείσας ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση για την Καθολική Υπηρεσία 44867/1637/2008).

Πρόκειται για μία Απόφαση μείζονος κοινωνικής σημασίας, δεδομένου ότι αφορά στην προάσπιση μίας ειδικής ομάδας πολιτών με βαθμό αναπηρίας από 67% και άνω.

Υπενθυμίζεται ότι για το ίδιο θέμα,  η ΕΕΤΤ είχε εκδώσει, τον Ιούλιο του 2009, Απόφαση με την οποία είχε επιβάλει σύσταση προς τον ΟΤΕ να εφαρμόζει τις διατάξεις της σχετικής ΚΥΑ σε κάθε δικαιούχο-άτομο με αναπηρία που διαθέτει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά πιστοποίησης της αναπηρίας του.

Η "Καθολική Υπηρεσία" έχει καθοριστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση":

Η έννοια της καθολικής υπηρεσίας αναπτύχθηκε από τα όργανα της Κοινότητας. Ορίζει ένα σύνολο απαιτήσεων κοινής ωφελείας, στις οποίες θα έπρεπε να υπόκεινται, σε ολόκληρη την Κοινότητα οι τηλεπικοινωνιακές ή οι ταχυδρομικές για παράδειγμα δραστηριότητες. Οι υποχρεώσεις που απορρέουν από την έννοια αυτή έχουν ως στόχο να εξασφαλίσουν παντού την πρόσβαση όλων σε ορισμένες ουσιώδεις παροχές υπηρεσιών, ποιοτικών και σε προσιτή τιμή.

Η Καθολική Υπηρεσία, λοιπόν, έχει προσδιοριστεί ώστε όλοι να έχουμε πρόσβαση στις συγκεκριμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες με προσιτό τρόπο, υποχρεώνοντας τις εταιρείες να συμμορφώνονται με αυτό. Ιδιαίτερα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες:

Ειδικές ρυθμίσεις για τελικούς χρήστες που είναι άτομα με ειδικές ή ειδικές κοινωνικές ανάγκες (δες Νόμος 3431 του 2006, άρθρο 51 παράγραφος 1).

Και σε τι συνίστανται οι ειδικές ρυθμίσεις για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, για παράδειγμα (μόνο στο adsl.gr έχω βρει online αναφορές τους μέχρι τώρα):

  • Έκπτωση 18 ευρώ επί της συνολικής μηνιαίας χρέωσης για χρήση υπηρεσιών πρόσβασης στο δημόσιο τηλεφωνικό δίκτυο του παρόχου Καθολικής Υπηρεσίας, προκειμένου να είναι δυνατή η πρόσβαση (στενής ή ευρείας ζώνης) στο Διαδίκτυο. Η έκπτωση αφορά τις παρακάτω κατηγορίες Ατόμων με Αναπηρία: Άτομα με βαριά νοητική υστέρηση, αυτισμό και ψυχώσεις ή πάσχοντα από εγκεφαλική παράλυση, με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω κλπ κλπ κλπ.
  • Λαμβάνεται μέριμνα για Άτομα με προβλήματα ακοής και ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω, τα οποία δικαιούνται έκπτωσης 50% στην αποστολή και λήψη γραπτών μηνυμάτων μέσω κινητής τηλεφωνίας (SMS), η δαπάνη των οποίων βαρύνει τον εκάστοτε πάροχο της Καθολικής Υπηρεσίας του τόπου της διαμονής τους.
  • Για την εξυπηρέτηση ατόμων κωφών και ατόμων με σοβαρά προβλήματα άρθρωσης και ακοής, η δυνατότητα πρόσβασης στις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης παρέχεται ατελώς και μέσω της υπηρεσίας γραπτών μηνυμάτων (SMS) κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας.

Και άλλα πολλά. Πράγματα απολύτως λογικά, έχω την εντύπωση.

Αυτός ο ΟΤΕ λοιπόν, που βραβεύεται για την αυτή την εταιρική υπευθυνότητα, ήδη δύο χρόνια τώρα, η οποία έχει ως συνιστώσα της τη συμμόρφωση μιας εταιρείας με το νόμο και την ηθική, αποτυγχάνει να εκπληρώσει τις προϋποθέσεις που θέτει η πολιτεία σχετικά με την αντιμετώπιση των ατόμων με ειδικές ανάγκες! Η πρόταση που μόλις διάβασες περιέχει ένα τόνο αντιφάσεων. Και αυτό δεν είναι αποδεκτό. Είναι εξοργιστικό και είναι αποτέλεσμα λειτουργίας μιας εταιρείας με μοναδικό σκοπό την κερδοφορία και όχι την κοινωνική προσφορά. Και, κρίνοντας από τα πρόστιμα που κάθε τρεις και λίγο καταβάλει ο ΟΤΕ, μάλλον οδηγούμαστε στην καχυποψία ότι είναι στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας να μη συμμορφώνεται με τους νόμους του κράτους αλλά να πληρώνει τα ποσά των ποινών, κάτι που, προφανώς, της κοστίζει λιγότερο!

Στη συνέχεια ο ΟΤΕ μέσω του site του απαντά στη συγκεκριμένη απόφαση με ανακοίνωσή σε έντονο ενοχλημένο ύφος. Ορισμένα ενδιαφέροντα σημεία της απάντησης αυτής (και η δική μου ανάγνωση αυτών):

  • Το πρόστιμο αυτό επιχειρεί να σπιλώσει την εικόνα και το κύρος του ΟΤΕ σε έναν τομέα όπου αποδεδειγμένα έχει προσφέρει και συνεχίζει να προσφέρει, πολλά χρόνια προτού ιδρυθεί ακόμα η ΕΕΤΤ.
    (Δηλαδή η ΕΕΤΤ επιχειρεί να σπιλώσει το κύρος του ΟΤΕ. Η ΕΕΤΤ! Τόσα πρόστιμα για αυτό το λόγο; Και τι πάει να πει "προτού ιδρυθεί ακόμα η ΕΕΤΤ". Δηλαδή οι φοροφυγάδες να πούνε "εμείς ήμασταν εδώ πολύ πριν ιδρυθεί το ΣΔΟΕ".)
  • …ο ΟΤΕ παρέχει στο πλαίσιο της ΚΥ συγκεκριμένες υπηρεσίες προς ΑΜΕΑ, ύψους αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς καμία απολύτως συνεισφορά από οποιονδήποτε, ούτε από το Κράτος ούτε από άλλους παρόχους.
    (Δηλαδή τι θα ήθελε ο ΟΤΕ; Επιδότηση για να εφαρμόσει το νόμο; Ή να τον λυπηθούμε για τα "δεκάδες εκατομμύρια ευρώ" που σπαταλάει;)
  • Ο ΟΤΕ επεσήμανε τα ζητήματα αυτά ήδη από τον Οκτώβριο του 2008. Σε συνάντηση με τους αρμόδιους φορείς το Μάρτιο του 2009 επιβεβαιώθηκε η βασιμότητα των προβληματισμών του ΟΤΕ και η ανάγκη αναθεώρησης της προαναφερόμενης ΚΥΑ και ζητήθηκε η υποβολή προτάσεων από τον ΟΤΕ για την τροποποίηση της, όπως και συνέβη τον Απρίλιο του 2009.
    (Δηλαδή επεσήμανε τα πιθανά προβλήματα αλλά μέχρι να του επιβληθεί το πρόστιμο θεώρησε ότι δε χρειάζεται να συμμορφωθεί. Σα να λέμε ότι κάνω την παρανομία, με πάνε σε δικαστήριο για αυτό που έκανα κι εγώ, επειδή θεωρώ ότι είμαι αθώος, συνεχίζω την παρανομία κι ελπίζω να δικαιωθώ. Καλή φάση!)
  • Ο ΟΤΕ θεωρεί ότι το πρόστιμο αυτό είναι άδικο καθώς: επεβλήθη μονομερώς από την ΕΕΤΤ, μέσω διαδικασίας στην οποία δεν συμμετείχαν οι φορείς εκείνοι που συνέταξαν την ΚΥΑ και ενώ, την ίδια ώρα, εξετάζουν τρόπους να αντιμετωπισθούν τα ζητήματα που βάσιμα έθεσε ο ΟΤΕ, ήδη προ 20 μηνών.
    (Εμ, τι δεν ξέρατε, ότι μια ανεξάρτητη αρχή έχει αυτή την εξουσία; Τώρα σας πείραξε που η ΕΕΤΤ έχει αυτή την εξουσία. Ποια εξουσία, δηλαδή, αυτό το λόγο ύπαρξης έχει ως ανεξάρτητη αρχή.)
  • Ο ΟΤΕ επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός του.
    (Θα σας δείξω εγώ θα δείτε τι θα πάθετε…)

Προσθήκη 05/10/2010:

Καμπάνα 2 εκ. ευρώ σε Cosmote και Vodafone και 1εκ. ευρώ σε WIND από την ΕΕΤΤ για την πολύ "υπεύθυνη" στάση τους να αυξήσουν τον ελάχιστο χρόνο χρέωσης βιντεοκλήσεων χωρίς να ενημερώσουν επαρκώς τους καταναλωτές-πελάτες τους.

εκτύπωση Κατηγορίες: απόψεις, διαδίκτυο, πολιτικά | rss 2.0 | trackback

1 σχόλιο στο “Εταιρική υπευθυνότητα – reloaded!”

Ο/η "Καμπάνες ΕΕΤ σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (σε κινητά τηλέφωνα) | Τάκης Μπουγιούρης" είπε:

[…] για την αγορά. Αναφέρομαι σε αυτές τακτικά (εδώ, εδώ, εδώ). Αλήθεια, τα ποσά είναι τεράστια. Τα πληρώνει, άραγε, […]

29 Μαρτίου, 2011 στις 5:42 μμ

Ό,τι προαιρείσθε:

Επιτρεπτά (X)HTML tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> . Εάν προσθέσετε εξωτερικά links στο σχόλιό σας τότε αυτό δε θα εμφανιστεί στη λίστα με τα υπόλοιπα σχόλια έως ότου εγκριθεί από τον υποφαινόμενο, οπότε το νου σου!